"Dan Persiapkanlah dengan segala kemampuan untuk menghadapi mereka dengan kekuatan yang kamu miliki dan dari pasukan berkuda yang dapat menggentarkan musuh Allah ,musuhmu dan dan orang-orang selain mereka yang tidak kamu ketahui; tetapi Allah mengetahuinya. Apa sahaja yang kamu infakkan kejalan Allah niscaya akan di balas dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan di zalimi (dirugikan).."
(QS,al-Anfaal(8):60)

Takut !!!


"wahai orang-orang yang beriman,mengapa kamu mengatakan yang tidak kamu kerjakan?:itu sangatlah dibenci oleh Allah jika kamu mengatakan yang tidak kamu kerjakan"..(61:2&3)


apabila mendengar firman dan amaran dari Allah itu, hati ini mula terfikir adakah segala yang aku sampaikan kepada sahabat-sahabat telah aku lakukan?...


ya Allah, aku sangat takut akan kebencian dan kemurkaan dariMu. Aku sangat lemah dalam membimbing sahabat-sahabat bahkan diriku sendiri..


tetapi aku sedar bahawa firman Mu itu tidak boleh dijadikan alasan untuk aku tidak melakukan tanggungjawab yang telah Engkau berikan:


“sesiapa yang mengucap ‘lailahaillah’,maka dia adalah daie’ iaitu penyampai ”


Aku mengucap kalimah ‘lailahaillah’ dan aku yakin dan sangat yakin bahawa Engkaulah satu-satunya Yang Esa, oleh itu akulah daie’ yang dimaksudkan oleh ayat diatas..


Aku perlu dan sangat perlu untuk menyampaikan segala apa ilmu yang telah Kau curahkan padaku kepada sahabat-sahabat yang lain walaupun pada masa yang sama aku juga tidak mampu pertahankannya..ya Allah,lemahnya hambaMu yang hina ini..


Sesungguhnya aku sangat takut akan kemurkaanMu kerana kelak aku akan sengsara.Bimbinglah aku sampai keakhirnya,aku sangat menginginkan mati di jalanMu..perkenankanlah permintaanku..


Ya Allah..

Hati ini sangat sayu,

Mengenangkan Sengsaranya didalam perjuangan

Jiwa..ku merana dan meronta

Mengharapkan keampunan dan jua keredhaanMu

Aku tahu perlunya ketabahan dan kekuatan dan keteguhan hati yang berlandaskan syariatMu

Aku tahu ranjau ini tidak akan sunyi,selagi denyut nadiku belum berhenti

Syaitan yang direjam akan selalu menodai segumpal darahku (hati)..

Ya Allah,aku sangat memohon agar dilindungkan aku dari syaitan yang direjam itu.

tiada apa yang lebih indah seisi dunia dan akhirat melainkan keredhaan dan keampunan dariMu

ya Allah..




‘..Mengamalkan Islam diakhir zaman ibarat mengenggam bara api.. ’riwayat attarmizi – menggenggamnya sengsara melepaskannya lagi sengsara..

Posted by hamba Allah | at 3:59 PG

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...