"Dan Persiapkanlah dengan segala kemampuan untuk menghadapi mereka dengan kekuatan yang kamu miliki dan dari pasukan berkuda yang dapat menggentarkan musuh Allah ,musuhmu dan dan orang-orang selain mereka yang tidak kamu ketahui; tetapi Allah mengetahuinya. Apa sahaja yang kamu infakkan kejalan Allah niscaya akan di balas dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan di zalimi (dirugikan).."
(QS,al-Anfaal(8):60)

Aku..

"destinasi cinta yang kucari,
sebenarnya terlalu hampir,
hanya kabur kerana dosa didalam diri"

telah kuredah daerah cinta yang lahir dri wadah yang alpa..tiada tenang yang kutemui hanya kecewa...

ya Allah.,andai kata sekarang ibadahku sangat mantap kepadaMu,aku ingin sangat pergi dari dunia ini sekarang jugak ya Allah..kerna aku takut nanti aku akan termakan hasutan syaitan..tetapi aku teringat pula sabda kekasihMu..iaitu Manusia yang paling mulia ada bersabda..

" Jangan sesekali seseorang daripada kamu bercita-cita hendak mati kerana
sesuatu bencana akan menimpanya; kalau keadaan mendesaknya meminta
mati, maka hendaklah ia memohon dengan berkata : Ya Tuhanku,hidupkanlah
daku selagi hidup itu lebih baik bagiku, dan matikanlah daku apabila
mati itu lebih baik bagiku.”
- Riwayat Bukhari dan Muslim

sungguhpun begitu aku ingin sangat mengintai keampunan dari-Mu kerana aku tahu aku ini tidak lekang dari melakukan dosa padaMu yaAllah..aku sering kali mengabaikan nikmat-nikmat yang telah Engkau berikan untuk aku gunakan kejalanMu ya Allah...



yaAllah..leraikanlah aku dari pautan nafsu..walaupun sukar bagiku melamar keredhaanMu namun masihku mengharap keampunan dariMu ya Allah..



namun ranjaunya tidak akan sunyi...........selagi denyut nadi blum berhenti ,durjana syaitan akan menodai segumpal darah bernama hati..

Posted by hamba Allah | at 6:16 PTG

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...