"Dan Persiapkanlah dengan segala kemampuan untuk menghadapi mereka dengan kekuatan yang kamu miliki dan dari pasukan berkuda yang dapat menggentarkan musuh Allah ,musuhmu dan dan orang-orang selain mereka yang tidak kamu ketahui; tetapi Allah mengetahuinya. Apa sahaja yang kamu infakkan kejalan Allah niscaya akan di balas dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan di zalimi (dirugikan).."
(QS,al-Anfaal(8):60)

Rintihan

Memikirkan apakah nasib pada masa hadapan di akhirat kelak, hati ini sayu…

Adakah tindakan aku sekarang menjamin kebahagiaan yang abadi kelak ?..

Oh,tidak !!!..

sesungguhnya aku sangat berdosa didepan Nya..

secara jujurnya ku tak termampu menempuh liku-liku kehidupan,

walaupun ku tahu ujian ku tidaklah seberat para anbia’ dan semua para mujahid..

namun, aku tetap berharap agar perit kehidupan ini tidak meleraikan imanku bahkan menguatkan tautanku kepadaNya..

ya Tuhan, dosa ku sangat banyak dan sememangnya ku tidak layak menjejak kesyurgaMu..

tetapi, Engkau pun tahu aku yang lemah ini tidak akan mampu menahan api Mu yang sangat mendahsyatkan..

hamba yang kerdil ini sangat memohon kepadaMu ampunkanlah segala dosaku..

tiada apa yang lebih indah melainkan keredhaan dan keampunan dari Mu..

aku tidak mahu lagi kufur dan jauh dari Mu..

aku sangat berharap agar rezeki dan kebaikan yang Engkau nikmatkan kepada ku dapat ku gunakan untuk lebih mendekatkan diri kepada Mu..

cukuplah selama ini akan segala nikmatMu yang ku abaikan !!!

ku pohon peluang sekali lagi mahu memperbetulkan diriku....

aku yakin peluang itu masih lagi terbuka,oleh itu kurniakanlah kekuatan kepadaKu untuk bangkit semula..

aku yakin Engkau mendengarinya,hanya kepadaMu aku sembah dan memohon pertolongan…

cukuplah Engkau bagiku,ya Allah, ya Rab, ya Ghaffar…


Rintihan - Hijjaz

Biar berlinangan airmata
Ku takkan hentikannya
Biarkan ia menyembuh luka
Hilanglah rasa duka

Tidak ku termampu merentasi liku-liku
Oh tidak ku mampu menghadapi semua itu
Oh sungguh ku tak upaya
Jangan dibiarkan jerih perih kehidupan
Bisa meleraikan iman
Kan hancur semuanya
Walau menitis airmata darah
Tak bisa merubah segalanya
Melainkan taubat nasuha
Moga kan diterima
Namun ku percaya
Masih ada kesudahannya
Kerana allah itu
Maha kaya maha mendengar
Rintihan hamba-hambanya
Kerana sesiapa bertaqwa kepadanya
Pasti akan ada
Jalan keluarnya
Rezeki yang tidak disangka-sangka
Cukup allah baginya
Berkuasa segala-galanya
Terima seadanya

Posted by hamba Allah | at 8:06 PTG

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...